יש לבחור הדגם הרצוי לטובת בדיקת המלאי בסניפים.

החשבון שלי כמות פריטים בסל הקניות0 הסל שלי

תאריך עדכון 21.01.209


הודעה בדבר הגשת בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית



ניתנת בזאת הודעה בהתאם לסעיף 25(א)(3) לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו- 2006 ("החוק"), כי ביום 16.1.2020 הוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז-לוד בקשה לאישור הסכם פשרה בת"צ (מרכז) 18189-04-18 דרזנר נ' איידיגיטל סטור בע"מ ואח' ("בקשת האישור"), שעניינה טענות המבקש (המוכחשות) להפליה וחוסר נגישות בשירות לאנשים עם מוגבלות בשמיעה בחנויות רשת איידיגיטל ("הרשת", "הסניפים"), בכך שלטענתו של המבקש לא היו בסניפים מערכות עזר לשמיעה עם לולאת השראה ואוזניה ("מערכות עזר"), על-פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998, ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות לשירות), תשע"ג-2013 ("התקנות").

עיקרי הסכם הפשרה:
"הקבוצה" עליה יחול הסכם הפשרה – " האנשים עם מוגבלות בשמיעה אשר מיום 1.7.2014 ואילך הגיעו או היו יכולים להגיע לחנויות רשת איידיגיטל".

תוכן ההסכם: במכלול נסיבות הענין הצדדים הסכימו לצרכי פשרה בלבד ובלי שיהיה בכך הודאה של איזה מהצדדים עם טענותיו של משנהו, על פיצוי לטובת הקבוצה בדרך של הנגשה עודפת (הנגשת-יתר) מעל הוראות התקנות, כדלקמן: (1) בתוך 30 יום ממועד מתן אישור בית המשפט הנכבד להסדר הפשרה ("המועד הקובע"), המשיבות ידאגו לרכוש ולהתקין בכל 18 הסניפים מערכת FM אישית עם (א) מיקרופון ומשדר עבור נציג השירות, (ב) מקלט עם לולאת השראה וגם קשת אוזניות רגילות מעל הראש והאוזן עבור מקבל השירות (לולאת ההשראה למי שיש מכשיר שמיעה עם טלקויל (מצב T), האוזניות מעל האוזן למי שאין מכשיר שמיעה עם טלקויל (מצב T) או שאין מכשיר שמיעה כלל), וכן שילוט על האפשרות להשתמש בהן; וזאת בנוסף על מערכות עזר מותקנות ומופעלות ברציפות בכל הסניפים, בעמדת תשלום אחת ועמדת מעבדה אחת לפחות (אם ישנה); (2) בנוסף ועד למועד הקובע, המשיבות יוסיפו באתר הרשת בדף "נגישות" הודעה כמפורט בהסכם הפשרה לצורך שיפור פרסום ההנגשה לקבוצה באתר הרשת; (3) מערכות העזר בכל הסניפים יהיו ויותקנו בהתאם להוראות התקנות והתקן אליו הן מפנות, בהתאם לאישור מורשה נגישות מוסמך לרבות בדבר הסימול והשילוט הנדרשים בתקנות; (4) המשיבות ידאגו להדרכה הולמת למנהלי ועובדי הסניפים, בדבר אופן ההפעלה והשימוש של מערכות FM, וכן לדאוג כי לאורך כל שעות הפעילות בכל סניף מערכות העזר תהיינה תקינות ומופעלות באופן רצוף, בלי שהלקוח יצטרך לבקש להפעיל אותן, ומערכות FM תהיינה תקינות וזמינות לשימוש מיד עם בקשת הלקוח להשתמש בהן. ההסכם כולל המלצה מוסכמת לתשלום גמול למבקש ושכ"ט עו"ד.

הגשת התנגדויות ופרישה מן ההסכם – כל אדם הנמנה עם חברי הקבוצה שלעיל או אחד מהגופים המנויים בסעיף 18(ד) לחוק, רשאי להגיש לתיק בקשת האישור בבית המשפט המחוזי מרכז – לוד (עם העתק לב"כ הצדדים), תוך 45 ימים ממועד פרסום הודעה זו, התנגדות מנומקת בכתב להסכם הפשרה, או הודעה על רצונו שלא להיכלל בקבוצה.

ויתור על תביעות ומעשה בית דין – אישור הסדר הפשרה וביצועו יקימו מעשה בי-דין כלפי המבקש וכל חברי הקבוצה, שלא נתנו הודעת פרישה כדין, ביחס לתקופה שמיום 1.7.2014 ועד למועד הקובע, וביחס לכל הטענות ועילות התביעה שהועלו בבקשת האישור ובתשובה לתגובה לבקשת האישור בקשר עם מערכות העזר לשמיעה בסניפים, ובפרט בכל הנוגע לטענה בדבר הצורך בהצבת מערכות עזר לשמיעה בשולחנות שעליהם מוצגים מוצרים בסניפים, וכן ויתור וסילוק הדדי של הצדדים על כל טענה, דרישה, זכות ו/או תביעה, האחד כלפי משנהו ו/או מי מטעמם, והכל בקשר עם מערכות העזר לשמיעה בסניפים ובתקופה האמורה. הסדר הפשרה לא יהווה מעשה בי-דין לכל חבר קבוצה שמסר הודעת פרישה מהקבוצה ובית המשפט הנכבד אישר את יציאתו מהקבוצה כאמור בסעיף 18(ו) לחוק.

עיון בהסכם הפשרה – הסכם הפשרה עומד לעיון הקבוצה המיוצגת בפנקס התובענות הייצוגיות, במזכירות בית המשפט המחוזי מרכז – לוד בין השעות 08:30 ל- 13:30, וכן בתיאום מראש אצל ב"כ המבקש ממשרד אבני פלסר עורכי דין, מרחוב מוטה גור 7 פתח תקוה 4952801.
האמור לעיל מהווה תמצית בלבד של הסכם הפשרה. הנוסח המלא של הסכם הפשרה הוא המחייב ובכל מקרה של סתירה בין הוראות הסכם הפשרה לבין האמור בהודעה זו, יקבעו הוראות הסכם הפשרה. תוכן הודעה זו אושר על ידי בית המשפט הנכבד והיא מתפרסמת בהתאם להחלטתו.

שלומי אבני, עו"ד ערן פלסר, עו"דנתי אגון, עו"ד שי גליק, עו"ד
אבני פלסר עורכי דין - ב"כ המבקש שבלת ושות' עורכי דין - ב"כ המשיבות